Het geheim achter een sterk merk

Let’s talk business..

Iedereen zegt het: “Volg geen trends voor je branding en wees vooral lekker jezelf.” Maar laten we eerlijk zijn, wat betekent dat eigenlijk? Wat moet je daarmee? Natuurlijk weet je dat het belangrijk is om op de lange termijn te denken en “jezelf” te blijven, wat dat ook mag betekenen. Maar er is een sleutel tot een écht duurzaam merk die bijna niemand je vertelt: congruentie.

Congruentie?? EXPLAIN!!

Congruentie is simpel gezegd de kunst van “wie A zegt, moet ook B zeggen.” In branding betekent dit dat alles wat je doet – van visuals tot je boodschap – dezelfde toon moet hebben. Congruentie zorgt ervoor dat je merk consistent en aantrekkelijk overkomt. Als je merk draait om zelfvertrouwen, dan moet je dat overal laten zien. In je kleuren, je content, je toon en zelfs in je foto’s en mails. Het moet duidelijk zijn dat je die confidence in alles uitstraalt.,Als jouw merk rust op boldness… kun je beter de beige daglicht studio’s vermijden #sorrynotsorry dan wil je dat terugzien in alles, tot aan je keuze voor studio’s en visuals.

Waarom Ons Brein Congruentie Fijn Vindt

Ons brein houdt van dingen die kloppen. Wanneer je merk in elke uiting consistent is, voelen mensen zich aangetrokken tot die duidelijkheid. Denk aan Rhode, een merk wat Hailey Rhode Bieber neerzet als hét meest sexy en millennial-proof skincare brand. Of dichterbij huis: wat de dames van Anne + Nina neerzetten.Kijk. Alles aan hun merk klopt, en dat maakt ze zo onweerstaanbaar.

Congruentie is Geen Keurslijf!!!

Congruentie betekent niet dat je vastzit aan één idee. Het mooie van branding is juist dat het met je mee kan groeien. Als je merk een sterke basis heeft, kun je nieuwe dingen toevoegen zonder je merk uit balans te brengen. Denk bijvoorbeeld aan hoe Anne+Nina een piercing shop aan hun merk hebben toegevoegd zonder hun stijl te verliezen.

Het draait allemaal om het creëren van een merk dat aan alle kanten klopt. Wanneer je dit voor elkaar hebt, heb je de vrijheid om je merk te laten evolueren en te groeien zoals jij dat wilt. En dat is precies wat ik mijn klanten help te doen: een sterk en kloppend merk bouwen dat klaar is voor de toekomst.

Samen doen?

Zet je merk in de steigers met me. Er worden nú calls ingepland voor de laatste plekken van Q3

Hoor jij bij mijn universum? Stuur mij een DM op Instagram zodat ik een call met je kan inplannen! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *