Achter de schermen

Bij mijn coachingstrajecten

Stel je voor: je loopt een dag mee bij mijn coaching trajecten vanuit Attract It. Hoe pak ik deze dag aan? Welke stappen zet ik om het meeste uit deze ervaring te halen? In deze blog neem ik je mee door de stappen die ik zou nemen als ik een dag zou mogen meewerken aan jouw bedrijf. Bereid je voor om een kijkje te nemen achter de schermen en te ontdekken hoe ik mijn visie tot leven breng, stap voor stap.

Mijn allereerste vraag aan jou

Ik begin altijd met het stellen van vragen om een helder beeld te krijgen van jouw doelen en ambities. Wat wil je bereiken? Is het meer omzet, andere klanten, een nieuw aanbod? Misschien wil je meer impact maken in minder tijd? Het draait om jouw visie en voorwaarden. Zo sprak ik bijvoorbeeld met iemand die twee jonge kindjes heeft. Zij gaf aan dat ze een maximaal aantal werkuren heeft om zo genoeg tijd door te kunnen brengen met haar kinderen. Ze wil binnen die uren meer vrijheid en meer omzet genereren. Het gaat erom dat we jouw leven vormgeven zoals jij dat wilt. Uiteindelijk werken we om ervoor te zorgen dat we het leven kunnen leven waar wij zin in hebben en niet alleen maar om het bedrijf te hebben van onze dromen. Wat wil jij? Wat zijn jouw voorwaarden? Hoe wil jij je voelen in het ondernemerschap? Waar wil je naartoe?

*disclaimer

Ik wil tussendoor even meegeven dat ik geen business coach ben. Ik ben niet opgeleid tot businesscoach, maar ik coach ook niet de business. Ik zorg ervoor dat we naar jouw droomleven bewegen. Ik coach op jouw merk en ik coach op jouzelf, jouw droomleven, jouw doelen en dus niet op je business. Je business is een middel wat we daarvoor inzetten.

personal branding

Ik vind het belangrijk om jou als persoon centraal te stellen tijdens ons traject, niet alleen je bedrijf. Natuurlijk gaan we strategisch naar je aanbod en marketing kijken, en welke klanten je daarmee wilt aanspreken. Ik heb zelf al met verschillende coaches samengewerkt. Soms klikte het meteen, soms was het echt zoeken naar de juiste aanpak. Wat voor mij echt het verschil maakt, en wat ik volledig meeneem in mijn eigen aanpak, is dat we niet zomaar standaard trucjes en strategieën op elk bedrijf plakken. Bij branding draait het om jouw unieke zelf. Wat maakt jou anders? Dat gaan we dan doorschemeren in alles: hoe je communiceert, hoe het eruit ziet, zelfs wie je wilt aantrekken en wat je aanbiedt. Dus nee, we gaan geen kant-en-klare aanpak gebruiken. Als jij bijvoorbeeld niet graag via DM’s verkoopt, dan hoeft dat niet. Het kan ook op jouw manier, op jouw voorwaarden. Het draait om een unieke aanpak, speciaal voor jou.

TEAMWORK MAKES THE DREAMWORK

Daarnaast kom ik zelf ook altijd met initiatief. Het is iets wat ik echt waardeer als anderen dat ook bij mij doen, vooral als ze met me meekijken naar mijn bedrijven. We hebben allemaal blinde vlekken, en die beïnvloeden vaak ons eigen bedrijf.  Dat is ook de reden waarom het juist zo waardevol is om met iemand anders samen te werken. Omdat diegene, als je de juiste persoon uitkiest, door je blinde vlekken heen kan prikken en bloot kan leggen waar je nog winst te behalen hebt. Ik kom zelf dus ook altijd met ideeën voor jouw bedrijf.

OVER NAAR HET ECHTE WERK

Dit is eigenlijk allemaal nog maar de start, want hierna zouden we overgaan naar het echte werk. Wat is nou datgene wat jou authentiek maakt, wat niemand anders heeft. We hebben allemaal zo’n uniek iets, alleen is het soms lastig om dat van jezelf te herkennen. Als we dat helder hebben, kunnen we de rest van de dag aan de slag met het opschrijven van je aanbod van A tot Z en je kernaanbod formuleren. Uiteindelijk wil je geassocieerd worden met één ding. Klanten vinden het moeilijk als je van alles doet, dus je wilt het hen makkelijk maken. Je trekt mensen aan door te zeggen: “Ik sta bekend om dit talent en hier is het aanbod dat ik daarvoor heb.” Laten we bellen of kennismaken. Als het niet past, kun je altijd nog doorverwijzen naar een ander, lager geprijsd aanbod bijvoorbeeld. Wat je hierbij merkt, is dat we één klant hebben en die willen we op verschillende manieren helpen, zonder hem aan de voorkant te overweldigen met allerlei keuzes.

Dus als ik een dag met je mee zou mogen kijken in jouw bedrijf, zou ik er echt voor zorgen dat je met dezelfde hoeveelheid tijd als nu veel meer impact maakt. Want uiteindelijk is dat volgens mij wat we allemaal willen, toch? Als je meer informatie hierover wilt, kun je me altijd een berichtje sturen. Er zijn verschillende manieren waarop we samen kunnen werken op dit gebied. En dan praten we daar even verder, of course.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *